הזומבים שמדברים איך 'המתים המהלכים' הפכה לכלי שינוי חברתי עוצמתי
משחקים ככלי לשינוי חברתי: המקרה של "המתים המהלכים""המתים המהלכים" אינה סתם משחק וידאו פופולרי; היא כלי עוצמתי לשינוי חברתי. מאז השקתו בשנת 2012, המשחק צבר מיליוני מעריצים ברחבי העולם והפך למכשיר להעלאת המודעות למאבקים אמיתיים כמו דיכאון, בריונות ואפליה.המסר של הדיכאוןדמות ראשית ב"המתים המהלכים", קלימנטיין, נאבקת בדיכאון לאורך כל המשחק. סיפורו של קלימנטיין מאיר את הקשיים הכרוכים בהתמודדות עם דיכאון ומעודד דיון וסימפתיה בציבור. על ידי הצגת דיכאון כדבר רגיל, המשחק מפחית את הסטיגמה סביב הנושא.קריאה נגד בריונות"המתים המהלכים" גם מתייחס לבריונות. הדמות לי מעונה על ידי קבוצת ילדים בגלל נטיותיה המיניות. המשחק לא רק מגנה על בריונות אלא גם מראה את ההשלכות ההרסניות שלה. על ידי הבאת בעיה זו לאור, המשחק מקדם סובלנות וקבלת כל האנשים, ללא קשר לזהותם.ייצוג להט"ביסדרת המשחקים הזו בולטת גם בייצוג להט"בי. לי היא הדמות ההומוסקסואלית הגלויה הראשונה במשחקי וידאו מרכזיים. ייצוג זה משמעותי ביותר, שכן הוא מספק נראות לקהילה להט"בי ומשפר את הבנת הקהילה הגדולה יותר.המחאה החברתית"המתים המהלכים" לא רק מעלה את המודעות לנושאים חברתיים אלא גם עורר מחאה חברתית. בשנת 2014, לאחר שיצרני המשחק שינו את סופה באופן שגרם לכעס רב בקרב המעריצים, הושק קמפיין מחאה נרחב. הקמפיין הוביל בסופו של דבר לשינוי חזרה של הסוף לגרסתו המקורית. מקרה זה הדגיש את הכוח של קהילת גיימינג והיכולת שלה להשפיע על השינוי."המתים המהלכים" מהווה דוגמה מצוינת לכיצד משחקי וידאו יכולים לנצל את הפופולריות שלהם כדי לעורר שינוי חברתי. על ידי העלאת מודעות לנושאים חברתיים חשובים, קידום סובלנות וייצוג קהילות מיעוט, משחקים אלה תורמים לחברה הוגנת ומכילה יותר לכל.