הערמומיות שבחידות האמנות של הטעיה מתוחכמת
אומנות החידה: ערמומיות מתוחכמתחידות, אותם חידות מפתות עם תשובות חמקמקות, הן משחק אינטלקטואלי עתיק שהתקיים במשך דורות. מאפיין אתגרן הוא הגישה שלהן לערמומיות מתוחכמת, שבה יוצרים החידות משחק מילים דו-משמעי, מבקשים וקטור בלתי צפוי או מובילים את פותרי החידות לתשובות שגויות.דוגמה קלאסית היא חידת הספינקס, שהציגה בפני אדיפוס את הבעיה: "מה מהלך על ארבע רגליים בבוקר, שתיים בצהריים ו仨 בלילה?" אדיפוס פתר את החידה בצורה נכונה עם "אדם", שכן האדם זוחל על ארבע רגליים כתינוק, הולך על שתיים כמבוגר ונעזר במקל כזקן. הערמומיות מונחת בצורך לפרש את "בוקר", "צהריים" ו"לילה" כשלבי חייו של אדם ולא כזמנים של היום.גם בימינו, חידות ממשיכות להעסיק את מוחותינו. משחקי חדר בריחה, למשל, מעמידים פותרי חידות בפני סדרה של חידות ורמזים שצריך לפתור כדי להימלט מהחדר בזמן. בדומה לחידות ספינקס, משחקי חדר בריחה מסתמכים על ערמומיות כדי לבלבל ולהוביל את השחקנים למסקנות שגויות.אומנות החידה היא עיסוק בערמומיות מתוחכמת, שבה נוצרי המשחקים משתמשים באמירה כפולה, משמעויות נסתרות ומשחקי מילים כדי ליצור חידות מפתות. פותרי חידות, בתמורה, must לחשוב בצורה ביקורתית, לנתח את הרמזים ולחפש את הדרך הפחות צפויה כדי להגיע לתשובה הנכונה. במובן זה, חידות אינן רק משחק אינטלקטואלי, אלא גם בוחנות את יכולתנו לחשוב מחוץ לקופסה ולחבק את הלא צפוי.