הצד הנסתר של משחקי וידאו הכוח להניע שילוב ושינוי חברתי
הכוח האמיתי של משחקי וידאו: מריכוז ועד שילובבמהלך השנים, משחקי וידאו ספגו לעתים קרובות ביקורת על יצירתם של סביבות מרוכזות ומופרדות. עם זאת, בשנים האחרונות, התעשייה חוותה שינוי פרדיגמה כאשר מפתחי משחקים חיפשו אמצעים יצירתיים יותר כדי לקדם שילוב בקהילותיהם.אחת התמורות המשמעותיות ביותר הייתה הקמתם של "שרתים מקבלים". שרתים כאלה נוצרים על מנת ליצור חללים בטוחים ושוויוניים עבור שחקנים מכל הזהויות, למרות המגדר, הנטייה המינית, או הגזע שלהם. בשרתים אלו, הטרדות ודיבורי שנאה אינם נסבלים, ומעודדים כבוד הדדי והכלה.דוגמה בולטת היא "הברית הגאה של Blizzard", מרחב בתוך משחק האונליין הפופולרי "World of Warcraft". הברית מספקת מרחב למשחקים חברתיים ולדיון פתוח על נושאים הקשורים ללהט"ב+. היא הפכה למודל לצורת משחק בטוח ומכיל, ויזמה יוזמות פילנתרופיות רבות.בנוסף לשרתים מקבלים, מפתחי משחקים גם כוללים יותר ויותר דמויות גיימינג מגוונות וייצוגיות. דמויות אלו נועדות לשקף את מגוון הקהילה ולספק מודלים חיוביים לשחקנים מכל הרקעים. דוגמאות לכך כוללות את אלי, הדמות הלסבית הראשית ב- "The Last of Us: Left Behind", ואת קרוס, הדמות הטרנסג'נדרית ב- "Apex Legends".הכוח האמיתי של משחקי וידאו טמון בפוטנציאל שלהם ליצור שינוי חברתי אמיתי. על ידי קידום שילוב, פתיחת עולמות וירטואליים בפני כולם, ומתן במה לקולות מיוצגים, משחקי וידאו יכולים לעצב עתיד יותר סובלני ומכיל.