משחקים אינם רק בידור כיצד הם משנים את פני החברה בעידן הדיגיטלי
הגיימינג כגורם לשינוי חברתיבעידן הדיגיטלי, הגיימינג הפך לכוח עוצמתי בעיצוב חייהם של אנשים. מלבד סיפוק בידור, משחקי וידאו יכולים למלא תפקיד משמעותי בקידום שינוי חברתי חיובי.גיימינג יוצר פלטפורמה לשיח פתוח ולמודעות בנושאים חברתיים. משחקים כגון "That Dragon, Cancer" ו-"Hellblade: Senua's Sacrifice" בוחנים את הנושאים של מחלות קטלניות ובריאות הנפש, בהתאמה. באמצעות סיפורים סוחטים דמעות אלה, המשחקים מגדילים את המודעות למאבקים של אנשים אחרים ומפחיתים את הסטיגמה סביב מצבים אלה.יתר על כן, הגיימינג יכול לקדם שיתוף פעולה וחמלה. משחקים מרובי משתתפים דורשים משחקני צוות לעבוד יחד כדי להשיג יעדים משותפים. אינטראקציות אלה מסייעות בטיפוח מיומנויות חברתיות, אמפתיה וכבוד כלפי אחרים. לדוגמה, משחק "League of Legends" הוביל ליצירת קבוצות קהילתיות המאוחדות על בסיס אהבתן למשחק, ומקשרות שחקנים מרקעים שונים.בנוסף, הגיימינג יכול להיות כלי מכוון עבור מטרות חברתיות. משחקים לנייד כמו "Crashlands" ו-"Tiny Towns" שילבו מרכיבים בתוך המשחק המקדמים מודעות לחינוך הילדים, הגנה על הסביבה ועזרה לקהילות נזקקות. על ידי הוספת מידע חברתי לתוך ניסיון המשחק, משחקים אלה הופכים את השחקנים ליותר מושקעים בעניינים עולמיים ומעוררים בהם לפעול.לסיכום, הגיימינג אינו רק בידור אלא גם בעל פוטנציאל משמעותי לשינוי חברתי. על ידי ייזום שיח פתוח, קידום שיתוף פעולה, מתן ידע על ענייני החברה וחיבור שחקנים למטרות חברתיות, משחקי וידאו הופכים כוח חיובי בעיצוב עולם טוב יותר. כשהגיימינג צובר פופולריות, אנו יכולים לצפות שיוסיף למלא תפקיד מרכזי בעיצוב חברה אכפתית, סובלנית ומודעת יותר מבחינה חברתית.