משחקים אלקטרוניים התקדמות מבידור לכוח מניע פוליטי וחברתי
המשחקים האלקטרוניים כבמה לפעילות פוליטית וחברתיתבעוד בעבר משחקי וידאו נחשבו בעיקר לבידור, הם הפכו יותר ויותר לבמה לביטוי פוליטי וחברתי. משחקים כמו "ביושוק" ו"ויטשר" חקרו נושאים כגון קפיטליזם, פאשיזם וזהות מגדרית.אחד המשחקים המשפיעים ביותר מבחינה זו הוא "אזרח ו'" של חברת Firaxis Games. המשחק, שיצא לאור בשנת 2016, הציג עתיד שבו שינויי אקלים, אי שוויון חברתי ופופוליזם הובילו לחברה מדולדלת."אזרח ו'" נתן לשחקנים את האפשרות להוביל אחת משש סיעות בעיר העתידנית של מימבאסה. כל סיעה ייצגה אידיאולוגיה פוליטית שונה, מהפופוליזם הימני הקיצוני ועד האנרכיזם.על ידי הכנסת שחקנים לתוך עולם משחקי מחשב מורכב ומעורר מחשבה, "אזרח ו'" יצר הזדמנות ייחודית לבחון את ההשלכות של מדיניות פוליטית אמיתית. המשחק עורר דיון ציבורי בנושאים כגון חופש הביטוי, זכויות אדם ועתיד הדמוקרטיה.מפתחת המשחק, Firaxis Games, אמרה כי היא מרגישה שיש לה אחריות להשתמש בפלטפורמת המשחקים שלה כדי לעורר אצל השחקנים חשיבה ביקורתית ומודעות חברתית."משחקי וידאו הם מדיום רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי לחקור נושאים מורכבים ולהעביר מסרים חשובים", אמר סיד מאייר, מנהל קריאטיבי ב-Firaxis Games. "אנחנו מקווים ש'אזרח ו" לא רק יבדר את השחקנים אלא גם ימריץ אותם לחשוב על העולם סביבם ולפעול לשינוי חיובי".השימוש במשחקי וידאו כבמה לפעילות פוליטית וחברתית ממשיך לגדול. בעידן של קיטוב פוליטי, משחקים מציעים דרך ייחודית להתחבר לאנשים עם מגוון דעות, לבחון רעיונות מורכבים ולעורר שינוי חברתי אמיתי.