משחקי וידאו לא רק בדיחות, גם זרזים לשינוי חברתי
ההשפעה המהפכנית של גיימינג כפלטפורמה למודעות חברתיתתעשיית הגיימינג התפתחה לכוח אדיר המשפיע כעת באופן משמעותי על החברה. כרשת בידור פופולרית ביותר, משחקי וידאו מציעים הזדמנות ייחודית להעלאת מודעות לנושאים חברתיים חשובים ולפעול כזרז לשינוי.אחד הדוגמאות הבולטות ביותר להשפעת החברתית של הגיימינג הוא משחקי התפקידים רבי המשתתפים (MMORPG) כגון "World of Warcraft" ו-"Final Fantasy XIV". משחקים אלה יוצרים עולמות וירטואליים מורכבים שבהם שחקנים מתקשרים ומתחברים זה עם זה. סביבות אלה הפכו לפלטפורמות לדיון ולחינוך על נושאים חברתיים כגון בריאות הנפש, חוסר שוויון מגדרי ומודעות לגזע.בנוסף, קמפיינים של מודעות חברתית במשחקי וידאו משמשים ככלי חזק להעלאת מודעות לנושאים דחופים. למשל, המשחק "That Dragon, Cancer" הוא משחק חווייתי המספר את סיפורה של משפחה המתמודדת עם סרטן ילדים. בכך שמאפשר לשחקנים לחוות את מסעם של המשפחה ישירות, המשחק מעורר אמפתיה מרובה ומעודד תמיכה בארגוני צדקה לסרטן.יתר על כן, משחקי וידאו יכולים לשמש כלים אינטראקטיביים ללימוד על היסטוריה ותרבויות. "Assassin's Creed: Origins" מציע סיור וירטואלי בפריס ההיסטורית, בעוד ש-"Civilization VI" מאפשר לשחקנים לחוות את עלייתן ונפילתן של תרבויות שונות. משחקים אלה לא רק מספקים בידור אלא גם משמשים כאמצעים חינוכיים מעשירים.עם השפעתו הגדולה, לגיימינג יש אחריות חברתית לעורר מודעות לנושאים חשובים ולעודד פעולה. על ידי ניצול הכוח של נרטיבים סוחפים וסביבות אינטראקטיביות, משחקי וידאו יכולים להפוך לזרזים רבי עוצמה לשינוי חברתי, לקדם הבנה טובה יותר של נושאים מורכבים ולבנות חברה מכילה יותר.