גיימינג ככלי ליצירת קהילה ולמאבק בשנאהגיימינג, לעתים קרובות נחשב כפעילות מבודדת, אך למעשה הוא יכול להיות כלי רב עוצמה לקידום קהילה ולמאבק בשנאה.משחקי וידאו מרובי משתתפים מקשרים בין אנשים מכל תחומי החיים, ללא קשר לגזעם, מגדרם, נטיותיהם המיניות או השתייכותם הדתית. כששחקנים עובדים יחד כדי להשיג מטרה משותפת במשחק, הם לומדים לעבוד בשיתוף פעולה, לסמוך אחד על השני ולהתייחס בכבוד לזהויותיהם השונות.מחקרים הראו שגיימינג יכול להפחית דעות קדומות ולעודד סובלנות כלפי קבוצות שוליים. למשל, מחקר של אוניברסיטת אוקספורד מצא ששחקים ששיחקו במשחקים המציגים דמויות להט"ביות, הפגינו רמות נמוכות יותר של פחד והטיה כלפי אנשים להט"בים בחיים האמיתיים.יתר על כן, עולם הגיימינג הפך לבמה עבור ארגונים ופעילים חברתיים להעלות את המודעות לנושאים חשובים. משחקים כמו "Life is Strange" ו-"The Last of Us" עסקו בנושאים של בריונות להט"בית, בריאות נפש ומלחמה בדעות קדומות. משחקים אלה יצרו שיחות חשובות וסייעו להגביר את האמפתיה כלפי אנשים שמתמודדים עם קשיים אלה.עם זאת, חשוב לציין שלגיימינג יכול להיות גם צד אפל. כמה משחקים מקדמים סטריאוטיפים מזיקים, מנציחים דעות קדומות ויוצרים סביבות מקוונות רעילות. לכן, חשוב שלמפתחי משחקים ולשחקנים תהיה אחריות ליצירת משחקים מכילים ומכבדים.בסך הכל, לגיימינג יש פוטנציאל עצום לקידום קהילה ולמאבק בשנאה. על ידי חיבור אנשים, שבירת דעות קדומות והעלאת המודעות לנושאים חשובים, גיימינג יכול לתרום לחברה סובלנית וכוללת יותר.