משחקים לא רק בידור, אלא כלים עוצמתיים לשינוי חברתי
גיימינג: מעבר לבידור, פלטפורמה לשינוי חברתיבעולם המודרני שלנו, המשחקים מהווים חלק בלתי נפרד מהחיים לאנשים רבים. אך מלבד היותם מקור להנאה, משחקים יכולים להוות גם פלטפורמה עוצמתית להשגת שינוי חברתי.אחד הדוגמאות המובהקות לכך היא היוזמה "Games for Change". ארגון זה פועל למינוף המשחקים ככלי ליצירת מודעות לגבי בעיות חברתיות, קידום אמפתיה ולעידוד פעולה. דרך משחקים אינטראקטיביים, "Games for Change" מאפשרת לשחקנים לחוות בעיות כמו אפליה גזעית, עוני ושינויי אקלים מנקודת מבט חדשה.משחקים אף שימשו ככלי לפעולה פוליטית. דוגמה אחת היא המשחק "Papers, Please", שמדמה את החוויה של פקיד הגירה בדיסטופיה מזרח-אירופית. המשחק, שפותח על ידי Lucas Pope, הפך לכלי חזק לדיון בסוגיות של הגירה, גזענות ושחיתות.יתר על כן, משחקים יכולים לשמש גם לקידום ייצוג. משחקים רבים עדיין מסתמכים על סטריאוטיפים מיושנים וייצוגים מוגבלים של נשים וקבוצות מיעוטים. עם זאת, ישנם משחקים פורצי דרך המאתגרים נורמות חברתיות ומעניקים ייצוג משמעותי יותר. למשל, המשחק "The Last of Us Part II" זכה לשבחים על ייצוגו המשמעותי של דמויות להט"ב ודמויות נשיות.המשחקים לא רק משקפים את החברה שלנו, אלא הם יכולים לעצב באופן פעיל את נורמותיה וערכיה. על ידי כך שהם מאפשרים לשחקנים לחוות אמפתיה, לאתגר דעות קדומות ולפעול למען שינוי, משחקים יכולים להיות כוח רב עוצמה להשגת שינוי חברתי.בעולם שבו בעיות חברתיות מורכבות רק הולכות ומתגברות, הגיימינג הופך לפלטפורמה חיונית לפעולה. באמצעות ניצול ייחודי ואינטראקטיבי של סיפור ותכנון משחקים, משחקים יכולים להביא מודעות, לעורר אמפתיה ולזרוע את זרעי השינוי במוחם ובליבם של השחקנים.