מההיכלים של אלכסנדר הגדול ועד הבינה המלאכותית המסע האינטלקטואלי של החידות
אהבת חידות: מפיקודו של אלכסנדר הגדול ועד מכונות חישוב מודרניותחידות היוו חלק אינטגרלי מהתרבות האנושית לאורך ההיסטוריה. החידות המוקדמות ביותר התגלו בכתבי הטין הסומריים העתיקים, שנכתבו לפני אלפי שנים. הן שימשו כבידור, כחינוך וככלי להוכיח כח שכלי.אחד מחובבי החידות הידועים ביותר הוא אלכסנדר הגדול. נאמר כי הוא הציב לחידות בפני ספינקס, שומר מקדש במצרים, ומי שקיבל תשובות נכונות הורשה לעבור בשלום. החידה המפורסמת ביותר של הספינקס הייתה: "מה הולך על ארבע רגליים בבוקר, שתיים בצהריים ושלוש בערב?" אלכסנדר פתר את החידה נכון ("אדם") וצלח את המבחן.במהלך ימי הביניים, החידות שימשו לעתים קרובות כדי לבחון את חוכמתם של אבירי שולחן עגול, בעוד שבתרבות המוסלמית הן היו קשורות לעתים קרובות לפילוסופיה ולמחקר.עם התקדמות הטכנולוגיה, גם חידות התפתחו. במאה ה-19 הומצאה מכונת חישוב מכנית שתוכננה לפתור חידות. ובמאה ה-20, המחשבים הפכו לכלי רב עוצמה לפתרון חידות מתוחכמות.חידות ממשיכות למלא תפקיד משמעותי בחברה המודרנית. הן מופיעות במגזינים, משחקי טלוויזיה ובמשחקי מחשב. הן גם מרכיבות חלק אינטגרלי מתחרויות כגון חיפושי אוצר וטורנירי חידות.חידות יכולות להועיל בדרכים רבות. הן יכולות לשפר את כישורי החשיבה הביקורתית שלנו, את הזיכרון ואת יכולת הפתרון. הן יכולות גם לספק גירוי נפשי ולהוות צורה של בידור מהנה.עם האבולוציה המתמדת של הטכנולוגיה, סביר להניח שחידות ימשיכו להיות חלק מחיינו בדרכים חדשות ומלהיבות במשך שנים רבות לבוא. בין אם באינטרנט, באפליקציות או בחיים האמיתיים, הן ימשיכו לשעשע, לאתגר ולעורר את דעתנו.