גיימינג הופך לכוח של הטוב איך משחקים משנים את העולם
משחקים לשינוי חברתי: איך גיימינג הופך לעוצמה למען הטובגיימינג, שהיה פעם נתפס כפעילות פנאי סתמית, צבר בשנים האחרונות תאוצה ככלי עוצמתי לשינוי חברתי. המשחקים עברו מחוויות בידוריות בלבד לכלי רב-תכליתיים המשמשים להעלאת המודעות, השפעה על התנהגויות ואפילו עיצוב מדיניות.לדוגמה, המשחק "Undertale" נוצר בשנת 2015 על ידי טובי פוקס ומשתמש בלחימה מבוססת תורות עם טוויסט ייחודי. השחקנים יכולים לבחור להילחם במונסטרים או להרחם עליהם, ובחירות אלו משפיעות משמעותית על המשחק. באמצעות משחקיות זו, "Undertale" חוקר את המורכבות של אלימות וסליחה, ומעודד שחקנים לבחון מחדש את השפעת המעשים שלהם.משחק אחר, "The Stanley Parable," שוחרר בשנת 2013 על ידי Davey Wreden ו-William Pugh, חוקר את מושגי בחירה חופשית ודטרמיניזם. המשחק מציב את השחקנים בנעליו של סטנלי, עובד משרד אפרורי, ומאלץ אותם לנווט בסביבה במשרד תוך שהם בוחרים בין מסלולים שונים. "The Stanley Parable" מאיר את הדרכים שבהן בחירותינו מוגבלות לעתים קרובות ושאנו למעשה משתתפים בסיפור שנכתב מראש.משחקים לשינוי חברתי אינם רק כלי להעלאת המודעות, אלא גם אמצעים יעילים להשפעה על התנהגויות. "SuperBetter" הוא משחק שהושק בשנת 2010 על ידי ד"ר ג'יין מקגוניגל שמטרתו לעזור לאנשים לפתח חוסן ותקווה. המשחק משתמש במשימות, אתגרים וקהילה מקוונת כדי לסייע לשחקנים לבנות הרגלים בריאים, להתמודד עם לחץ ולשפר את הרווחה שלהם.בנוסף להשפעתם על הפרט, משחקים לשינוי חברתי יכולים גם למלא תפקיד בעיצוב המדיניות. "Re-Mission 2" הוא משחק שפותח בשנת 2006 על ידי המכון הלאומי לחקר הסרטן שמטרתו לשפר את ההיענות לטיפול בקרב ילדים ובני נוער עם סרטן. המשחק זכה לתמיכה ממחוקקים ומובילי בריאות, והשפיע בסופו של דבר על המדיניות הלאומית הקשורה להיענות לטיפול בסרטן בילדים.משחקים לשינוי חברתי מייצגים את הפוטנציאל הייחודי של הגיימינג להשפיע על העולם. באמצעות משחקיות חדשנית, סיפורים עוצמתיים ועיצוב משחק מכוון, הם מעוררים מודעות, משפיעים על התנהגויות, מעצבים מדיניות ומשנים חיי אנשים לטובה.