חשפו את סודות המזון הפיסול המרתק של אליזבת' קטלט שחושף את המהות של החיים

לפסל מהותיות ממזוןבעולם שבו מזון הוא לעתים קרובות סחורה מהירה וחסרת נשמה, אמניות הפיסול אליזבת' קטלט החייתה אוכל כנושא לאמנות משמעותית.
מיצירותיה המוקדמות שתיארו פירות וירקות במדויק, ועד לפסליה המופשטים המאוחרים יותר החוקרים את המהות של רעב, קטלט השתמשה במזון כדי להעביר אמיתות עמוקות על החברה והאנושות.
עם ראשית עבודתה בשנות ה-1960, קטלט היתה פורצת דרך בשימוש במזון כחומר פיסולי.
היא חצבה דמויות חיות ממלונים, תירס ועגבניות, והדגישה את העדינות והארעיות של החיים.
בפסלים כמו "מלון" (1965), הקימורים הדינמיים של הפרי נראו כמסמלים פוריות וצמיחה.
לאחר מכן, קטלט התרחקה מייצוגים מציאותיים ועברה לפסלים מופשטים יותר.
בסדרת היצירות שלה "רעב" משנות ה-1980, לדוגמה, היא השתמשה בצורות עקומות וטקסטורות משוננות כדי לתאר את המייסר הפיזי והרגשי של הרעב.
הוצגו צורותיהם המחורצות של כדורי קמח כרקמות גוף מבוזבזות, בעוד פירות בגודל מוגזם הזכירו את הפרדוקס של שפע במקביל לריקנות.
עבודתה של קטלט, שהושפעה רבות מחוויותיה כאישה אפריקאית-אמריקאית בחברה גזענית, התעסקה גם בנושאים של גזע, מין וזהות.
ב"ארוחת הערב של ארבעת המורים" (1976), היא הציגה חמישה אנשים ישובים סביב שולחן עם אוכל מועט.
הדמויות, המייצגות קבוצות אתניות שונות, רמזו לחוסר השוויון והחלוקה הבלתי צודקת של המשאבים בעולם.
מזינה ומעוררת מחשבה, עבודתה של אליזבת' קטלט ממשיכה להדהד זמן רב לאחר מותה.
היא הראתה לנו כי אוכל יכול להיות הרבה יותר מתזונה בלבד; הוא יכול להיות כלי לביטוי עצמי, מחאה חברתית, וחקירה של מצב האדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *